Banery reklamowe
Baner laminowany
Baner powlekany
Baner odblaskowy
Baner block-out
Baner do podświetleń
Czym jest baner reklamowy ?
Dlaczego banery reklamowe są idealnym rozwiązaniem dla reklamy Twojej firmy lub produktu ?
Podstawowe rodzaje banerów reklamowych frontlit.
Baner powlekany – jest to materiał, którego struktura w trakcie procesu produkcji podawana zostaje obróbce termicznej polegającej na zatapianiu np. w płynnym PCV. Poprzez taki proces technologiczny, struktura materiału znacząco zyska na wytrzymałości.
Baner laminowany – główną różnicą w stosunku do banera powlekanego jest to, że struktura materiału zostaje zalaminowana płynną folią, a nie zatapiana jak w przypadku banera powlekanego. Materiał taki jest mniej wytrzymały, jednak znacznie sztywniejszy do banera powlekanego.
Na wytrzymałość banera mają wpływ również inne czynniki, należy do nich zaliczyć gramaturę, która przekłada się na grubość materiału oraz gęstość włókien struktury materiału, która przekłada się na odporność na zrywanie.
Gramatura:
Frontlit występuje w różnych gramaturach od 270 – 900 g/m2. Do produkcji banerów wykorzystywane są gramatury z zakresu 440 g – 550 g/m2. W naszej drukarni stosujemy gramaturę 440 g/m2 oraz 510 g/m2. Banery o gramaturze 440 g najczęściej stosujemy dla krótkich ekspozycji i promocji. Natomiast 510 g będzie najlepszym wyborem z uwagi na dużą wytrzymałość przy zachowaniu odpowiedniej elastyczności materiału.
Gęstość włókien:
Frontlit powlekany od laminowanego różnią się znacząco od siebie. Przy założeniu, że posiadamy materiały o tej samej grubości to materiał laminowany zazwyczaj osiąga ilość włókien na 1 cm2 w ilość 10×10 natomiast materiał powlekany ma tych włókien 20×20 – czyli wartość ponad dwukrotnie wyższą. Przekłada się do jednoznacznie na odporność materiału na zrywanie.
Przy odpowiednim wyborze rodzaju banera reklamowego najważniejsze jest jednak jego przeznaczenie.
Baner powlekany znakomicie sprawdzi się w:
reklamie zewnętrznej,
miejscach narażonych na porywy wiatru,
miejscach mocno nasłonecznionych,
reklamach długoterminowych
Baner laminowany sprawdzi się natomiast w:
reklamie wewnętrznej i zewnętrznej,
miejscach z bezpośrednim oparciem dla materiału,
miejscach o umiarkowanym nasłonecznieniu,
reklamach średniookresowych – do 1,5 roku
Na żywotność reklamy ma wpływ również rodzaj druku jaki został zastosowany – eko-solwent, mild-solwent, twardy solwent, dodatkowe zabezpieczenia w postaci laminatu oraz rodzaj oczkowania banera.
Baner laminowany jak i baner powlekany są bardzo dobrą, wielkoformatową i długookresową formą reklamy. Przy wyborze odpowiedniego materiału należy głównie sugerować się jego przeznaczeniem, czasem oraz miejscem ekspozycji.
Specyfikacja przygotowanie plików do druku banerów reklamowych.
⤇ rozdzielczość 150-300 dpi w skali 1:10,
⤇ rozdzielczość 30-150 dpi w skali 1:1,
⤇ loga i rysunki najlepiej aby były w postaci wektorowej,
⤇ czcionki zamieniamy na krzywe,
⤇ przestrzeń barw CMYK,
⤇ skład koloru czarnego C 50 / M 50 / Y 50 / K 100,
⤇ prosimy o zachowanie bezpiecznych odległości istotnych elementów projektu (logo, tekst) od brzegu pracy, najlepiej około 5cm.
Instrukcja przygotowania pliku.
Przykład dla baneru jednostronnego 2000 x 1000mm.
Baner reklamowy wykończony zgrzewem wzmacniającym oraz oczkami.
Baner będzie posiadał wymiar 2000 x 1000 mm.
Do pliku nie dodajemy spadów, czyli format netto równy jest formatowi brutto.
Więc poprawnie przygotowany plik powinien mieć wymiar 2000 x 1000 mm.
Zgrzew wzmacniający.
Zgrzew wzmacniający wynosi 35 - 38 mm dla każdego z boków banera.
Tło jak najbardziej może nachodzić na pole zgrzewu, lecz wszystkie ważne elementy typu loga, zdjęcia lub tekst powinny znajdować się poza tym obszarem.
Margines wewnętrzny.
Margines wewnętrzny wynosi około 50 mm dla każdego z boków banera.
Tutaj dopuszczamy aby loga oraz tekst znajdowały się w tym obszarze lecz jeżeli jest to możliwe należy je umieścić poza tym obszarem.
Oczkowanie.
Oczka umieszczamy standardowo w odległościach 25 cm lub 50 cm. Oczywiście na życzenie klienta baner reklamowy może być zaoczkowany w dowolny sposób.
Rozdzielczość pliku.
Zasada jest bardzo prosta – im ekspozycja jest ulokowana dalej od odbiorcy i im większy wydruk – tym rozdzielczość naszej pracy może być niższa.
Dla naszego przykładu czyli projektu banera reklamowego w formacie 200cm x 100cm, wystarczająca rozdzielczość pliku to 100 - 120dpi w skali 1:1.
|
Akceptowane pliki. Szablony do pobrania..
Preferowane formaty plików to PDF, TIFF, JPG. Poniżej znajdują się przykładowe szablony z plikami do pobrania dla poszczególnych programów graficznych.
Kliknij wybraną ikonę i załaduj plik na swój dysk.
Dodatkowe informacje dotyczące przygotowania plików znajdziesz w dziale FAQ. Potrzebujesz więcej informacji ?
Jeżeli posiadasz jakiekolwiek pytania dotyczące przygotowania plików, skontaktuj się z nami dzwoniąc do nas, korzystając z czatu lub pisząc e-mail.