Banery reklamowe

Baner laminowany

Baner reklamowy laminowany – główną różnicą w stosunku do banera powlekanego jest to, że struktura materiału zostaje zalaminowana płynną folią, a nie zatapiana jak w przypadku banera powlekanego. Materiał taki jest mniej wytrzymały, jednak znacznie sztywniejszy do banera powlekanego.

Baner powlekany

Baner reklamowy powlekany – jest to materiał, którego struktura w trakcie procesu produkcji podawana zostaje obróbce termicznej polegającej na zatapianiu np. w płynnym PCV. Poprzez taki proces technologiczny, struktura materiału znacząco zyska na wytrzymałości.

Baner odblaskowy

Baner odblaskowy dzięki swoim właściwościom jest widoczny 24 godziny na dobę. Baner odblaskowy jest wykonany w technologii druku solwentowego. Jest on odporny na warunki atmosferyczne takie jak promieniowanie UV. Ponadto, jest odporny na odbarwienia, wodę i ścieranie.

Baner block-out

Baner blockout posiada specjalna czarna nylonowo-poliestrowa przekładka w środku nośnika, dziękim której nie przepuszcza światła. Powoduje ona, że nawet w słoneczne dni baner jest doskonale czytelny. Charakteryzuje się również dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne.

Baner do podświetleń

Baner backlit znajduje zastosowanie w reklamach podświetlanych typu pylony, kasetony. Odwzorowywuje bardzo dobrze głębię kolorów, nasycenie dzięki czemu wydruki posiadaj bardzo żywe kolory. Może być zadrukowany jedną warstwą tuszu lub dwiema tzw. double strike.
baner-reklamowy-1-frontlit

Czym jest baner reklamowy ?

W naszej ofercie znajdą państwo banery reklamowe drukowane w takich technologiach jak Solwent, UV oraz eko-solwent. Banery reklamowe dostępne są w dowolnym formacie. Podstawowym materiałem, na którym drukowane są nasze banery jest tzw. frontlit. Występuje on w dwóch podstawowych odmianach takich jak baner reklamowy laminowany oraz baner reklamowy powlekany. Frontlit jest materiałem odpornym na trudne warunki atmosferyczne takie jak deszcz i słońce. Banery reklamowe wyprodukowane na materiale typu frontlit, a w szczególności na materiale powlekanym są bardzo trwałe. W przypadku zadruku technologią UV trwałość koloru może wynieść nawet 5 lat. Banery reklamowe występują również w takich odmianach jak block-out, backlit, black-back oraz baner odblaskowy. Każdy z tych produktów ma różne zastosowanie. I tak np. backlit znajduje zastosowanie w reklamach podświetlanych, black-back charakteryzuje się zerową przepuszczalnością światła, a baner block-out może być z zadrukowany dwustronnie.

Dlaczego banery reklamowe są idealnym rozwiązaniem dla reklamy Twojej firmy lub produktu ?

Banery reklamowe są idealnym środkiem przekazu reklamy. Stosunkowo niskie koszty druku banerów reklamowych oraz ich trwałość sprawiają, że są one stosowane wszędzie tam gdzie zachodzi potrzeba wyróżnienia się na tle innych oraz zareklamowania własnego produktu. Dobrze zaprojektowany baner reklamowy przyciąga nie tylko oko ale również może być kolejnym krokiem do pozyskania nowego klienta, a co za tym idzie zwiększenia naszej sprzedaży.

Podstawowe rodzaje banerów reklamowych frontlit.

Frontlit jest jednym z najpopularniejszych materiałów stosowanych w produkcji reklamy. Jest to tkanina o strukturze siatki poliestrowej pokryty polichlorkiem winylu, potocznie zwanym PCV. Materiał ten występuje w dwóch wariantach – powlekany oraz laminowany.

Baner powlekany – jest to materiał, którego struktura w trakcie procesu produkcji podawana zostaje obróbce termicznej polegającej na zatapianiu np. w płynnym PCV. Poprzez taki proces technologiczny, struktura materiału znacząco zyska na wytrzymałości.

Baner laminowany – główną różnicą w stosunku do banera powlekanego jest to, że struktura materiału zostaje zalaminowana płynną folią, a nie zatapiana jak w przypadku banera powlekanego. Materiał taki jest mniej wytrzymały, jednak znacznie sztywniejszy do banera powlekanego.

Na wytrzymałość banera mają wpływ również inne czynniki, należy do nich zaliczyć gramaturę, która przekłada się na grubość materiału oraz gęstość włókien struktury materiału, która przekłada się na odporność na zrywanie.

Gramatura:

Frontlit występuje w różnych gramaturach od 270 – 900 g/m2. Do produkcji banerów wykorzystywane są gramatury z zakresu 440 g – 550 g/m2. W naszej drukarni stosujemy gramaturę 440 g/m2 oraz 510 g/m2. Banery o gramaturze 440 g najczęściej stosujemy dla krótkich ekspozycji i promocji. Natomiast 510 g będzie najlepszym wyborem z uwagi na dużą wytrzymałość przy zachowaniu odpowiedniej elastyczności materiału.

Gęstość włókien:

Frontlit powlekany od laminowanego różnią się znacząco od siebie. Przy założeniu, że posiadamy materiały o tej samej grubości to materiał laminowany zazwyczaj osiąga ilość włókien na 1 cm2 w ilość 10×10 natomiast materiał powlekany ma tych włókien 20×20 – czyli wartość ponad dwukrotnie wyższą. Przekłada się do jednoznacznie na odporność materiału na zrywanie.

Przy odpowiednim wyborze rodzaju banera reklamowego najważniejsze jest jednak jego przeznaczenie.

Baner powlekany znakomicie sprawdzi się w:

reklamie zewnętrznej,
miejscach narażonych na porywy wiatru,
miejscach mocno nasłonecznionych,
reklamach długoterminowych

Baner laminowany sprawdzi się natomiast w:

reklamie wewnętrznej i zewnętrznej,
miejscach z bezpośrednim oparciem dla materiału,
miejscach o umiarkowanym nasłonecznieniu,
reklamach średniookresowych – do 1,5 roku

Na żywotność reklamy ma wpływ również rodzaj druku jaki został zastosowany – eko-solwent, mild-solwent, twardy solwent, dodatkowe zabezpieczenia w postaci laminatu oraz rodzaj oczkowania banera.

Baner laminowany jak i baner powlekany są bardzo dobrą, wielkoformatową i długookresową formą reklamy. Przy wyborze odpowiedniego materiału należy głównie sugerować się jego przeznaczeniem, czasem oraz miejscem ekspozycji.

Specyfikacja przygotowanie plików do druku banerów reklamowych.

⤇ pliki zalecamy przygotować w formacie graficznym TIFF, EPS, PDF lub JPG.,
⤇ rozdzielczość 150-300 dpi w skali 1:10,
⤇ rozdzielczość 30-150 dpi w skali 1:1,
⤇ loga i rysunki najlepiej aby były w postaci wektorowej,
⤇ czcionki zamieniamy na krzywe,
⤇ przestrzeń barw CMYK,
⤇ skład koloru czarnego C 50 / M 50 / Y 50 / K 100,
⤇ prosimy o zachowanie bezpiecznych odległości istotnych elementów projektu (logo, tekst) od brzegu pracy, najlepiej około 5cm.

Instrukcja przygotowania pliku.

Przykład dla baneru jednostronnego 2000 x 1000mm.
Baner reklamowy wykończony zgrzewem wzmacniającym oraz oczkami.
przygotowanie pliku
Format pliku (netto = brutto)

Baner będzie posiadał wymiar 2000 x 1000 mm.
Do pliku nie dodajemy spadów, czyli format netto równy jest formatowi brutto.
Więc poprawnie przygotowany plik powinien mieć wymiar 2000 x 1000 mm.

Zgrzew wzmacniający.

Zgrzew wzmacniający wynosi 35 - 38 mm dla każdego z boków banera.
Tło jak najbardziej może nachodzić na pole zgrzewu, lecz wszystkie ważne elementy typu loga, zdjęcia lub tekst powinny znajdować się poza tym obszarem.

Margines wewnętrzny.

Margines wewnętrzny wynosi około 50 mm dla każdego z boków banera.
Tutaj dopuszczamy aby loga oraz tekst znajdowały się w tym obszarze lecz jeżeli jest to możliwe należy je umieścić poza tym obszarem.

Oczkowanie.

Oczka umieszczamy standardowo w odległościach 25 cm lub 50 cm. Oczywiście na życzenie klienta baner reklamowy może być zaoczkowany w dowolny sposób.

Rozdzielczość pliku.

W poniższej tabeli przedstawiamy szacunkowe dopasowania rozdzielczości grafiki w stosunku do wielkości pracy.
Zasada jest bardzo prosta – im ekspozycja jest ulokowana dalej od odbiorcy i im większy wydruk – tym rozdzielczość naszej pracy może być niższa.
Dla naszego przykładu czyli projektu banera reklamowego w formacie 200cm x 100cm, wystarczająca rozdzielczość pliku to 100 - 120dpi w skali 1:1.
 
mb 100cm 200cm 300cm 400cm 500cm 600cm 700cm 800cm 900cm 1000cm
100cm 150dpi 120dpi 100dpi 180dpi 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 50dpi 45dpi
200cm 120dpi 100dpi 100dpi 100dpi 70dpi 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 50dpi
300cm 100dpi 100dpi 70dpi 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi
400cm 80dpi 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi 45dpi 45dpi
500cm 70dpi 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi 50dpi 45dpi
600cm 70dpi 70dpi 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi 50dpi 45dpi 45dpi
700cm 70dpi 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi 50dpi 45dpi 45dpi 45dpi
800cm 60dpi 60dpi 60dpi 50dpi 50dpi 450dpi 45dpi 45dpi 40dpi 40dpi
900cm 60dpi 50dpi 50dpi 45dpi 45dpi 45dpi 40dpi 40dpi 35dpi 35dpi
1000cm 50dpi 50dpi 45dpi 45dpi 45dpi 40dpi 40dpi 40dpi 35dpi 30dpi
 
W przypadku wątpliwości dotyczących przygotowania plików do druku prosimy o kontakt.

Akceptowane pliki. Szablony do pobrania..
Preferowane formaty plików to PDF, TIFF, JPG. Poniżej znajdują się przykładowe szablony z plikami do pobrania dla poszczególnych programów graficznych.
Kliknij wybraną ikonę i załaduj plik na swój dysk.

Dodatkowe informacje dotyczące przygotowania plików znajdziesz w dziale FAQ. Potrzebujesz więcej informacji ?
Jeżeli posiadasz jakiekolwiek pytania dotyczące przygotowania plików, skontaktuj się z nami dzwoniąc do nas, korzystając z czatu lub pisząc e-mail.

Create your account